Latvijas skolas soma” ir lielākā valsts simtgades dāvana vairāk nekā 200 000 Latvijas bērniem un jauniešiem. Sākot ar 2018. gada septembri, tās ietvaros ikvienam mūsu valsts skolēnam tiks nodrošināta iespēja izzināt un klātienē pieredzēt Latvijas kultūras un dabas vērtības, iepazīt dažādos laikos Latvijā radītās inovācijas un uzņēmējdarbības veiksmes stāstus.
Inicatīva „Latvijas skolas soma” veidota kā kompleksa, starpdisciplināra programma, kas apvieno resursus, lai stiprinātu jaunās paaudzes nacionālo identitāti, pilsoniskuma, valstiskās piederības apziņu un nacionālo identitāti, attīstītu kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, paaugstinātu izglītības kvalitāti, kā arī mazinātu sociālo nevienlīdzību.
Pamatskolas “Rīdze” 1. a klases skolēni 5.aprīlī apmeklēja interaktīvu nodarbību par skaņu Zinātkāres centrā ZINOO Skolēnu iespaidi pēc nodarbības bija dažādi – Norai, Elizabetei, Bonijai un Andželīnai visvairāk patika veidot dažādus mūzikas instrumentus, Oliveram sajūsmu raisīja iespēja spēlēt ģitāru un ksilofonu, Annijai, Nellijai un Dāvim atmiņā visvairāk palikusi ūdens vibrēšana un kustība mūzikas skaņu ietekmē, Reinis, Marta, Emīls, Everts , kā arī citi 1.a klases skolēni, šo nodarbību uzskatīja par ļoti izzinošu un vērtīgu.
Pamatskolas “Rīdze” 1.b klase š.g. 14. februārī projekta “Skolas soma” ietvaros apmeklēja filmu “Vecā dārza noslēpums” kinoteātrī Forum Cinemas. Pēc filmas noskatīšanās skolēni atzina, ka Latvijai tagad ir par vienu ļoti labu filmu bērniem vairāk. Pēc pārrunām ar skolēniem par filmu, tika atzīts, ka patika tas, ka nebija iespējams prognozēt filmas beigas un visa filma pagāja gan jautrībā, gan nopietnībā un nedaudz uztraukumā. Skolēni atzina, ka šī filma atspoguļo bērnu izklaides, interesi par nezināmo un izpalīdzību. Filma attēloja arī to, kā Latvijā notiek cilvēku apvārdošana, iebiedēšana un, ka vara pieder tam, kam ir daudz naudas.
Š.g. 24.aprīlī 1. b klase projekta ietvaros un papildinot savas zināšanas dabaszinībās par Sauli, Zemi un Mēnesi, tika apmeklēta nodarbība Latvijas Dabas muzejā “Daudzveidīgā pasaules daba: Zeme, Saule un mēs”. Skolēniem bija iespēja papildināt savas zināšanas un prasmes par dienas un nakts maiņu, gadalaiku maiņu. Grupu darbā iepazīties ar pasaules daļām un kontinentiem. Pēc nodarbības skolēni atzina, ka tagad labāk izprot kāpēc ir diena un, kāpēc ir nakts. Ieskats kontinentos un pasaules daļās skolēniem būs vieglāk apgūt šo tēmu 3. un 4.klasē. Priekšzināšanas būs jau gūtas. Klases stundā pēc pārrunām par uzzināto un apgūto nodarbībā, skolēni zīmēja to, kas palicis prātā visspilgtāk. Lapas otrajā pusē uzrakstīja apgūto un interesantāko.
2. a klase 11.10.2018. ar Skolas somas atbalstu apmeklēja radošās darbnīcas ” Animāciju brigādē” Rīgas kinostudijā. Bērni ar lielu interesi klausījās stāstu par kino leļļu izgatavošanu, par to darbošanos, lai to mēs redzētu savos TV ekrānos. Kopīgi ar kino māksliniekiem darināja lelles arī paši bērni, pašiem bija iespēja veidot leļļu īsfilmiņu, domāt filmiņai stāstu. Liels bija prieks par safilmēto filmiņu, ko ar lielu aizrautību esam jau noskatījušies vairākas reizes.
Pamatskolas “Rīdze” 3.a klase projektā Latvijas skolas soma ietvaros I semestrī apmeklēja Dailes teātra izrādi ”Planēta 85”.
II mācību semestrī 3.a klase projekta ietvaros Dabas muzejā apmeklēja muzejpedagoģijas programmu “Ceļojums pa kontinentiem – daba un cilvēki”, kā arī izglotojošu nodarbību par tēmu “Latvijas putni un dzīvnieki”.
Pamatskolas “Rīdze” 3.b klase I mācību semestrī apmeklēja Rozes Stiebras animācijas filmu “Saule brauca debesīs”. Pēc apmeklējumi daži skolēni dalījās savos iespaidos par redzēto, piemēram, Emīlijai vislabāk patika, kā Selēna pārvērtās par upi nepatika, kā vilks, kaza un Selēna nozaga Saules meitu. Savukārt Ēriks uzskata, ka filmā bija skaistas krāsas, tēli un mūzika. Tur bija ne tikai labie varoņi – Saule un Mēness, bet arī Selēna, vilks un citi sliktie. “Filma ir par to, kā velna meita- Selēna nozog Saules meitu. Galvenais varonis ir puisis Nabašnieks. Filmā ir skaisti un precīzi zīmējumi. Manuprāt, filma ir smieklīga un izglītojoša. Mans mīļākais varonis ir Mēness”, savās pārdomās par animācijas filmu dalās 3.b klases skolēns Dāvis.
Decembrī projekta “Latvijas Skolas soma” ietvaros 3.b klase Rīgas kuģniecības un vēstures muzejā apmeklēja pedagoģisko programmu “Nauda Latvijā cauri gadsimtiem”, kur iepazinās ar pašiem pirmajiem samaksas veidiem Latvijā, aplūkoja dažādo naudu, kas bijusi mūsu valstī, kā norēķināšanās veids no senatnes līdz mūsdienām.
Pamatskolas “Rīdze” 4.a klase projekta ietvaros apmeklēja Latvijas Kara muzeja muzejpedagoģijas programmu “Kā kļūt par karavīru?” Skolēnu atsauksmes par apeklējumu ir dažādas, piemēram, Estere uzskata, ka nodarbībā iemācījāmies ievērot disciplīnu un karavīra uzdevumus. Lenija uzskata, ka “mūsu gids bija ļoti smieklīgs. Mums visulaiku bija jātur rokas gar sāniem.. Patronas bija jāsaliek patronu lentā. Tas bija grūti. Mēģinājām uzvilt gāzmaskas un šaut ar pistoli mērķī. Pistole bija ar lāzeru”, Katrīnai V. ļoti patika sadalīties komandās un nedaudz iejusties karaviru lomā, kā arī tas, ka arī paši varējām uzdot jautājumus, lai vēl papildus varētu kaut ko jaunu uzzināt.
Tāpat arī 4.a klase projekta ietvaros apmeklēja Dailes teātra izrādi “Planēta 85”. Skolēnu atsauksmes par redzēto izrādi – Katrīna F. : “Izrāde ir par senākiem laikiem – 1985.gadu. Es uzzināju kā kādreiz gāja mūsu vecākiem. Izrāde bija gan jautra un smieklīga, gan arī pamācoša”, Estere: “Es iepazinos ar Padomju Savienības režīmu, lietām, ko nedrikstēja darīt. Iepazināmies ar profesijām: direktors un diktators”, Katrīna S. “Ļoti jauka izrāde. Brīžiem smieklīga, jautra, reizēm arī mazliet baisa”, Anna P. “Stāstīts par puisēna piedzīvojumiem 1985.gadā. Viņš sastop savu mammu un tēti jaunībā”, Laura Patrīcija: “Izrādē tika parādīts, cik grūti bija tajā laikā. Mums jānovērte tas, kas ir tagad”.
Rīdzes 4.a klase apmeklēja arī LIDO uztura skolas “Veselīga uztura apmācību” – lekcija , interaktīvas spēles, veselīgo kokteiļu meistarklase ar KIDO, pilnvērtīgas pusdienas.
Pamatskolas “Rīdze” 5.b klases skolēni apmeklēja Liepājas teātra viesizrādi VEF kultūras pilī “Dželsemīno melu zemē”
6.a klase ar projekta “Latvijas skolas soma” atbalstu pirmssvētku laikā apmeklēja fonda “Viegli” koncertu.
6.a klase II semestrī (4. februārī) projekta “Latvijas Skolas soma” ietvaros apmeklēja filmu “Tēvs nakts”. 6. a klases skolēnu pārdomas pēc filmas: Dominika: “Man patika filma, un tā tiešām parādīja par Latvijas vēsturi. Es labprāt ietu vēlreiz”, Elza: “Šī filma man ļoti patika. Kaut gan tā bija ļoti smaga, guvu mācību, ka nelaimē nonākušajam vienmēr vajag palīdzēt”, Polīna: “Man nepatika, jo bija garlaicīgi. Otrreiz uz šo filmu neietu”, Linda M.K.: “Es vēlētos vēlreiz aiziet uz šo filmu. No tās uzzināju daudz ko jaunu par pagātni”, Nikola: “Filma man lika aizdomāties, kāda ir mana dzīve”, Jēkabs: “Man ļoti patika, jo mani interesē vēsture. Ieguvu jaunas zināšanas”, Ance: “Man patika, cik labi bija attēloti vēstures notikumi. Es iegrimu laikos, kad ebreji bija izstumti no sabiedrības”.
6.a klase projekta “Latvijas Skolas soma” ietvaros apmeklēja programmu “Meteņi” Latvijas Etnogrāfiskajā brīvdabas muzejā (5.februārī)
6.a klase projekta “Latvijas Skolas soma” ietvaros apmeklēja arī A.Upīša muzejpedagoģijas programmu “Sūnu ciema zēni”.
6.b klase projekta ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālā teātra izrādi “Savādais atgadījums ar suni naktī”, kas iestudēta pēc Maikla Hedona romāna motīviem. Pirms un pēc izrādes apmeklēja ar jauniešiem pārrunātas savādais mums apkārt un katrā no mums, par to, kā katrs no mums uztver apkārtējo pasauli!
Pamatskolas “Rīdze” 7.a un 7.b klase apmeklēja E.Smiļģa teātra muzeja izrādi “Icikēriks”.
Pamatskolas “Rīdze” 9.a klase piedalījās nodarbībā sadarbībā ar “laboratorium.lv”. Skolenu viedoklis par nodarbības saturu bija ļoti dažāds, piemēram, Anete uzzināja ļoti daudz par kosmētkas ražošanu un sastāvdaļām, mācību stunda ļoti patika, Raina uzskata, ka šī nodarbība bija interesanta, jo nekad nekas tāds nebija darīts pirms tam un varēja izmēğināt ko jaunu. Viņa arī uzzināju, ka pat ar tik daudz kā trīs lietām ir iespējams izveidot ikdienā lietojamu kosmētiku un piešķirt tai arī sev tīkamu krāsu. Viņa labprāt gribētu vēl šāda veida nodarbības, kur pašam ir jāiesaistās un jārada. Savukārt Mārtiņ Viksnas viedoklis atšķiras: “Manuprāt, šī aktīva stunda nebija pietiekami laba, jo izveidotā kosmētika nebija īpaši kvalitatīva. Bija grūti dabūt ārā šo lūpu balzāmu ,jo, pieņemsim, mans mazais pirkstiņš tur nelīda iekšā, bet bija arī dažas pozitīva lieta kā aizsargbrilles .Manuprāt doma šai idejai nav slikti, bet realizācija klibo”. Arī Alises Zālītes viedoklis par nodarbību ir negatīvs: “Šī nodarbība man mazliet lika vilties. Pamatkoncepts bija interesants, bet tomēr mazliet nepiemērots mūsu vecumam. Paši nodarbības vadītāji nešķita labi sagatavojušies un īsti nezināja, kas ir jādara. Arī kad mēs lūdzām vajadzīgo palīdzību,lai zinātu,kas jādara tālāk, mēs palīdzību nesaņēmām vai arī saņēmām tad, kad jau bija izdarīta ķļūda un bija jāsāk no sākuma. Pats gala produkts man nešķiet kvalitatīvs, nav pareiza konsistence, izmantotie materiāli nav ļoti veselīgi. Pašu produktu neizmantošu,jo tas ir neērtā iepakojumā. Vilšanās!”
Pamatskolas “Rīdze” 9.a klase apmeklēja arī Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzeju.