Par paveikto: 2024. gada karjeras nedēļā ļoti aktīvi piedalījās Rīgas pamatskolas “Rīdze” skolēni un viņu vecāki.
4. klašu skolēni karjeras nedēļas ietvaros mācījās par programmētāja profesiju. Uzzināja kādas prasmes ir nepieciešamas, lai varētu strādāt par programmētāju, un kādi mācību priekšmeti ir jāmācās, ja savu nākotni vēlas saistīt ar programmēšanu.
8.a klase tikās ar Mārtiņu Barkānu – SIA Abavas vīni īpašnieku un Andri Čudu – uzņēmēju un politiķi.
Klases audzinātājas pārdomas:
Priecājos, ka vecāki atsaucas aicinājumam tikties ar skolniekiem, jo arī skolnieki klausās un uztver sarunu daudz personīgāk, ja runas vīrs ir klasesbiedra tētis.
Pie 5.a klases bija atnācis būvinženieris Matīss Apsītis. (Laumas tētis) .
9.b klasē ciemojās Esteres mamma un stāstīja par kosmetologa profesiju. Skolas sociālais pedagogs stāstīja par sociālā darba specifiku.
Pie 7.a klases ciemos bija Jānis Blūms, Latvijā zināms basketbolists, lai stāstītu par savu karjeras ceļu un mērķu sasniegšanu.
8.b klase klases stundā runāja par neparastajām profesijām. Skolotāja bija sagatavojusi ļoti apjomīgu un interesantu prezentāciju.
2.a klasei vecāki šogad neatnāca. Bija klases stunda, kurā bērni novērtēja savas prasmes. Tie, kuri jau bija domājuši par nākotnes profesiju, novērtēja, ko viņi jau prot un kas vēl jāapgūst. Kuri nezināja, izvērtēja savas prasmes, no tā izdarīja secinājumus, ko viņi varētu darīt kad izaugs lieli.
3.a un 3.b klases bija Baložu purvā, brauca ar kūdras bānīti, apskatīja kūdras purvu. Uzzināja, kādas ir bijušas profesijas kūdras ieguvē un kādi cilvēki varēja strādāt kūdras purvā.
6.a klase bija ekskursijā Latvijas radio. Uzzināja, kādas profesijas un darba apstākļi ir radiomājā.
No 7. līdz 11. oktobrim pamatskolā “Rīdze” norisināsies Karjeras nedēļa.
Karjeras nedēļas sauklis: “Izglītība un karjera ikvienam
(neatkarīgi no dzimuma, vecuma, veselības stāvokļa …)”
Piedāvātās aktivitātes skolēniem, skolotājiem un vecākiem:
7.10 – “No izaicinājuma līdz risinājumam”
Diskusija jauniešiem klasēs. Iespēju robežās mācību stundu laikā tiek skarti jautājumi, kas sasaucas ar karjeras nedēļas tēmu.
Piemēram, matemātikā uzdevumi saistīti ar mērījumiem vides pieejamībai cilvēkiem ar kustību traucējumiem – uzbrauktuvju slīpumi, durvju platumi.
Bioloģijā vai sociālajās zinībās – par veselības faktoriem dažādās profesijās, par labbūtību darba vietā, par darba drošību.
8.10. – Empātijas diena.
Mācību stundās izmanto uzdevumus, lai attīstītu empātiju. Var veikt, piemēram, brīvprātīgā darba aktivitātes, tiekoties un palīdzot cilvēkiem ar īpašām vajadzībām uzzināt kas ir “vieglā valoda” u.c. Var aicināt uz skolu paralimpiešus ar stāstiem par saviem sasniegumiem.
9.10.- Vienlīdzīgas tiesības un iespējas darba tirgū.
Tiek organizētas mācību ekskursijas uz uzņēmumiem, iestādēm, tiek akcentēts kāds no īpašiem jautājumiem:
- Vides pieejamība cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes problēmām;
- Kāds ir darbinieku sastāvs uzņēmumā pēc dzimuma, vecuma utt. Vai īpaši pie tā tiek piedomāts, kāpēc?
- Kā darba devējs rūpējas par darbinieku labbūtību?
- Vai pie uzņēmēja / iestādē var strādāt cilvēki ar īpašām vajadzībām. Kādos darbos?
Ieteicams veidot kā pētījumu / mazu projekta darbiņu.
10.10. – Arī vecāki mācās.
VIAA noorganizēta publiska diskusija tiešsaistē 10.oktobrī.Informatīvi izglītojošs pasākums izglītojamo vecākiem par mūžizglītības nozīmi, kultūru, kā arī par projekta iespējām.
11.10.- Iekļaujošas sabiedrības virzienā.
Skolēni klasēs prezentē savus vides pieejamības projektiņus, spēlē spēles, piedalās konkursos, iepazīstas ar informāciju, pārrunā nedēļā dzirdēto, redzēto.
Atkarībā no katras klases stundas, aktivitāšu norise var mainīties.
Lai izdodas skolēniem atklāt savas prasmes!
Uz tikšanos karjeras nedēļā!